Jak zwiększyć zyski Twojej firmy, o co najmniej 100 000 zł w ciągu najbliższego roku?

Czy wiesz, że według badań Instytutu Gallupa przeprowadzonych na ponad milionowej próbie pracowników

istnieje bezpośredni związek pomiędzy zyskiem Twojej firmy, a jednoznacznie zdefiniowanymi oczekiwaniami wobec pracowników?

(opis badań w książce „Po pierwsze złam wszystkie zasady – co najwięksi menadżerowi na świecie robią inaczej”)

Cześć,

Nazywam się Sławek Szczepaniak i jestem Prezesem Zarządu w firmie doradczo-szkoleniowej Przemyk. Od 2010 roku miałem okazję z bliska zobaczyć, jak funkcjonuje ponad dwieście firm z sektora MŚP, w których prowadziłem usługi doradczo-szkoleniowe.

Początkowo nie mogłem zrozumieć

jak to jest, że właściciele dobrze prosperujących biznesów godzą się na to, że ich ciężka praca i pieniądze są marnowane, gdyż:

pracownicy tracą czas na wypełnianie raportów, których nikt nie czyta,
kupili certyfikat ISO, którego jedynym efektem jest to, że ładnie oprawiony wisi na ścianie (nie mylić certyfikatu ISO z dobrze funkcjonującym systemem zarządzania jakością opartym na zdrowym rozsądku),
dane wprowadzane do systemu są niechlujnie i powodują, że nie da się z nich wyciągnąć żadnych wniosków, które ułatwiają podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych przekładających się na wzrost zysków i rozwój biznesu,
pracownicy, dla których właściciele często stawali na głowie, aby stworzyć im dobre miejsce pracy, odchodząc zabierają „swój notes”, a w raz z nim informacje o kluczowych klientach, których od razu chcą przenieść do konkurencji.

zmień perspektywę

Z czasem nauczyłem się, że powyższe działania wynikają najczęściej z tego, że w początkowej fazie rozwoju firmy właściciele jednocześnie obsługiwali klientów, sprzedawali, dostarczali towar, zamawiali produkty, zajmowali się biurem i finansami oraz samodzielnie nadzorowali każde zadanie.

Dzięki ich pracy „na kilka etatów” oraz przedsiębiorczości biznes rozrastał się, a obowiązki przejmowali coraz to nowi pracownicy. Jednak wraz ze wzrostem pojawiły się nowe wyzwania, którym trudno było sprostać właścicielom, gdyż wymagają zupełnie innych umiejętności, niż te które pozwoliły na dynamiczny rozwój. Potrzebna jest zmiana perspektywy, która jest trudna dla osób emocjonalnie zaangażowanych w stworzenie firmy – w końcu to ich dziecko.

„Sławek, czy Wasze usługi są dla mnie”?

Tylko wówczas, gdy odpowiesz TAK na chociaż jedno z poniższych twierdzeń:

nie lubisz wyznaczania celów, rozliczania i zwalniania pracowników, ale jednocześnie chcesz w łatwy i szybki sposób, oparty na faktach i twardych danych, wiedzieć kto uczciwie pracuje, a kto tylko pozoruje pracę wykorzystując Twoje dobre serce i „miękkie” podejście do rozliczania;
zarządzasz dobrze prosperującym biznesem, który chcesz rozwijać utrzymując jednocześnie dobrą atmosferę wśród Twoich pracowników;
ważne jest dla Ciebie zwiększenie zysków Twojej firmy dzięki koncentracji na najbardziej rentownych i perspektywicznych klientach przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka odejścia kluczowych klientów;
chcesz wzmocnić w Twoich ludziach poczucie sprawiedliwości i partnerskiego traktowania poprzez wsparcie ich codziennej pracy regularną dawką informacji pomocnych w realizacji założonych celów.

Jeżeli choć raz odpowiedziałeś TAK, to gwarantujemy, że posiadamy umiejętności, które są potrzebne na obecnym etapie rozwoju Twojej firmy i potrafimy przymusić Cię do zmiany perspektywy

„Co otrzymam na końcu usługi?”

Przygotujemy dla Twojej firmy czytelne, proste i praktyczne standardy, które

wyeliminują niepotrzebną pracę, poprawią komunikację i doprecyzują Twoje oczekiwania wobec pracowników

a przy okazji pozwolą przygotować dla Ciebie system szybkiej informacji zarządczej zawierającą między innymi niewykorzystywany

potencjał sprzedażowy oraz niewidoczne obecnie miejsca, w których Twoje pieniądze przeciekają niczym przez dziurawe wiadro.


Zobacz co mówią o nas klienci:

Dlaczego z pełnym przekonaniem polecam usługi firmy Przemyk? Ponieważ z nadwyżką wywiązali się z wszystkich rzeczy, które nam obiecali, choć ich obietnice wydawały nam się początkowo bardzo ambitne. A jednak wszystko dało się zrobić i to w dodatku w taki sposób, że zaangażowanie nasze i pracowników było ograniczone do niezbędnego minimum. Eksperci firmy Przemyk zadawali bowiem bardzo trafne pytania, dzięki którym szybko uprościliśmy sposób działania i stworzyliśmy całościowy system pozwalający badać rentowność firmy z podziałem na produktu i usługi. Miało to dla nas bardzo duże znaczenie, gdyż sprzedajemy zarówno podstawowe wagi, jak i skomplikowane urządzenia dla przemysłu, które wymagają współpracy wielu działów: handlowego, IT, wdrożeń, obsługi klienta oraz produkcji.

Pomimo złożoności procesów i zbierania danych w kilku systemach, firma Przemyk przygotowała dla nas powtarzalny schemat rejestracji informacji, dzięki któremu w łatwy sposób możemy sprawdzić rentowność każdego z projektów, a wdrożone standardy i metody pracy usprawniły komunikację między działami. Dużą wartość we współpracy był dla nas fakt, że spisywanie ustaleń, tworzenie narzędzi, jak i przygotowywanie standardów było wykonywane przez firmę Przemyk, dzięki czemu mogliśmy się skoncentrować na bieżącej działalności.

Dzisiaj wystarczy, że nacisnę przycisk „odśwież dane” i mam do dyspozycji aktualne informacje na temat kluczowych wskaźników potrzebnych zarówno do podejmowania strategicznych decyzji, jak i bieżącego zarządzania firmą. Co bardzo ważne, są one przedstawione w czytelnej i ładnej formie. Przed rozpoczęciem współpracy z firmą Przemyk przygotowanie tych informacji wymagało każdorazowo tygodnia mojej pracy, którą teraz mogę przeznaczyć na rozmowy z klientami i pracownikami oraz wdrażanie rozwiązań pomocnych w dalszym rozwoju firmy.

Przygotowane standardy postępowania w sposób jednoznaczny oddają moje oczekiwania wobec pracowników, co znacznie ułatwia komunikację i pozwala na uniknięcie nieporozumień. Korzyści ze współpracy z firmą Przemyk dostrzegają wszyscy członkowie Zarządu, w imieniu których zachęcam innych przedsiębiorców do korzystania z usług tej firmy.

„Nie da się, bo jesteśmy uzależnieni od dostawy usług informatycznych” – to było zdanie, które najczęściej słyszałam od swoich informatyków i analityków, gdy prosiłam o przyspieszenie prac nad raportami. „Jest za dużo zmian” – słyszałam od zarządzających sprzedażą, gdy denerwowałam się na ilość popełnianych błędów przy wprowadzanych danych do systemu.

Firmę Przemyk znałam z realizacji wcześniejszych usług w zakresie szkoleń menadżerskich dla kluczowych pracowników i dla Zarządu. Od 4 lat braliśmy również udział w badaniu satysfakcji pracowników, po którym otrzymywaliśmy dogłębną analizę opinii i sugestii naszych pracowników wraz z wartościowymi dla naszego banku wnioskami, dzięki którym podjęliśmy szereg ważnych zmian.

Pomimo, że miałam o firmie Przemyk jak najlepsze zdanie, to gdy powiedzieli, że prawdopodobnie są w stanie stworzyć system szybkiego raportowania, to miałam duże wątpliwości. Jednak przekonali mnie do siebie propozycją testu. Ustaliliśmy, że jeżeli w ciągu 4 dni będę widziała efekty ich pracy, to kupię całościową usługę. Zdecydowałam się na nią już po 2 dniu ich pracy, a teraz z dużo większą rezerwą podchodzę do sformułowania „nie da się”.

Zobacz co mówią o nas klienci:

…..z nadwyżką wywiązali się z wszystkich rzeczy, które nam obiecali, choć ich obietnice wydawały nam się początkowo bardzo ambitne…. szybko uprościliśmy sposób działania i stworzyliśmy całościowy system pozwalający badać rentowność firmy z podziałem na produktu i usługi. Miało to dla nas bardzo duże znaczenie …. firma Przemyk przygotowała dla nas powtarzalny schemat rejestracji informacji, dzięki któremu w łatwy sposób możemy sprawdzić rentowność każdego z projektów, a wdrożone standardy i metody pracy usprawniły komunikację między działami.

Dzisiaj wystarczy, że nacisnę przycisk „odśwież dane” i mam do dyspozycji aktualne informacje na temat kluczowych wskaźników potrzebnych zarówno do podejmowania strategicznych decyzji, jak i bieżącego zarządzania firmą...

Przygotowane standardy postępowania w sposób jednoznaczny oddają moje oczekiwania wobec pracowników, co znacznie ułatwia komunikację i pozwala na uniknięcie nieporozumień

„Nie da się, bo jesteśmy uzależnieni od dostawy usług informatycznych”…

Pomimo, że miałam o firmie Przemyk jak najlepsze zdanie, to gdy powiedzieli, że prawdopodobnie są w stanie stworzyć system szybkiego raportowania, to miałam duże wątpliwości. Jednak przekonali mnie do siebie propozycją testu. Ustaliliśmy, że jeżeli w ciągu 4 dni będę widziała efekty ich pracy, to kupię całościową usługę. Zdecydowałam się na nią już po 2 dniu ich pracy, a teraz z dużo większą rezerwą podchodzę do sformułowania „nie da się”.

Wspominałem wcześniej o nietrafionych wdrożeniach ISO 9001:2015 i o takich, które są oparte na zdrowym rozsądku. U nas zdecydowanie dominuje to drugie podejście i dlatego możemy pochwalić się oceną jaką wystawił nam zewnętrzny audytor:

bardzo dobra organizacja pracy, silne i skuteczne przywództwo skutkujące realizacją usług w zakresie i terminach uzgodnionych z Klientami;
bardzo profesjonalny zespół trenerów, dobrze oceniany przez Klientów;
prosta dokumentacja (…) ułatwiająca planowanie i realizację zadań.

Zanim zaczniemy właściwą realizację musimy upewnić się, że jesteśmy w stanie realnie pomóc w rozwoju Twojej firmy. Koszty tego przygotowania w całości leżą po naszej stronie, a dla Ciebie jest to sytuacja typu WYGRANY – WYGRANY. Dlaczego? Ponieważ, jeżeli skorzystasz z bezpłatnego audytu oraz porozmawiasz z nami o Twoich wyzwaniach i:

nie zdecydujesz się na nasze usługi, to nic za to nie zapłacisz, a otrzymasz od nas konkretne narzędzia (check-listy i instrukcje KROK PO KROKU pomocne we wdrażaniu zmian zwiększających wartość Twojej firmy, które będziesz mógł wykorzystać samodzielnie – wysyłamy je od razu po zamówieniu bezpłatnego doradztwa)
zdecydujesz się na nasze usługi, to uzyskasz pewność, że w ciągu krótkiego czasu Twoja firma wejdzie na wyższy poziom zarządzania, a Ty zyskasz spokój i w zależności od Twoich potrzeb: czas na dalszy rozwój Twojego biznesu albo czas na spokojny urlop bez ciągłego odbierania telefonów z pracy i odpisywania na e-maile.

Zobacz w jaki sposób wspólnie przygotowujemy się do realizacji usługi i jak będzie przebiegało doprecyzowanie zakresu usługi

Krok 1 – Rozmowa telefoniczna z naszym ekspertem (15 – 30 minut)

  • Otrzymasz od nas na 100%:   Informację na temat naszego sposobu pracy. Jeszcze przed rozmową (po wysłaniu zgłoszenia) otrzymasz kontrolne check-listy i instrukcje KROK PO KROKU, które wykorzystujemy do wsparcia naszych Klientów w zwiększaniu wartości ich firm (otrzymasz prawo ich samodzielnego wykorzystania, nawet jeżeli nie skorzystasz z naszych usług).
  • Prawdopodobnie otrzymasz również:  Informację o możliwość skorzystania z usług naszej firmy oraz ustalony termin audytu wstępnego.
  • Dlaczego nie możemy dać 100% pewności?  Może okazać się po rozmowie z Tobą, że nie jesteśmy w stanie Ci pomóc. Powody mogą być bardzo różne, zarówno po naszej jak i po Twojej stronie, np.: uznasz, że nasz sposób pracy nie jest dla Ciebie odpowiedni, my uznamy, że Twoje oczekiwania są nierealne, prowadzisz działalność konkurencyjną wobec naszej albo po prostu od początku nie będzie chemii .
  • Ile za to zapłacisz? 0 zł

Krok 2 – Audyt wstępny w Twojej firmie – rozmowa z Tobą i kluczowymi pracownikami

  • Otrzymasz od nas na 100%: Wnioski z audytu, które będą zawierały ocenę mocnych i słabych stron Twojej firmy wraz z propozycją działań, które zwiększą wartość Twojej firmy (z możliwością samodzielnego wdrożenia).
  • Prawdopodobnie otrzymasz również:  Konkretną ofertę współpracy wraz z harmonogramem i KRYTERIAMI AKCEPTACJI każdego z etapów.
  • Dlaczego nie możemy dać 100% pewności? Podobnie jak na etapie pierwszej rozmowy może okazać się po audycie że nie jesteśmy w stanie Ci pomóc. Powody mogą być bardzo różne zarówno po naszej jak i po Twojej stronie, np.: uznasz, że nasz sposób pracy nie jest dla Ciebie odpowiedni albo my uznamy, że Twoje oczekiwania są nierealne.
  • Ile za to zapłacisz? 0 zł

Krok 3 – Formalności, bezpieczeństwo, plan działania.

  • Jeżeli po audycie wewnętrznym wspólnie uznamy, że nasze działania mogą zwiększyć wartość Twojej firmy, to podpiszemy umowę o poufności (czasami taką umowę podpisujemy przed audytem wstępnym – w zależności od ustaleń z klientem), umowę powierzenia danych osobowych oraz umowę na realizację usługi zawierającą KRYTERIA AKCEPTACJI oraz harmonogram działań.
  • Bezpieczeństwo informacji jest dla nas BARDZO WAŻNE. Dlatego wszystkie informacje przechowujemy na zaszyfrowanych dyskach, do których dostęp posiadają wyłącznie osoby upoważnione.

Jeżeli chcesz upewnić się, że możemy Ci pomóc i chcesz zobaczyć przykładowy pulpit menadżerski oraz przykładowe standardy postępowania to zapisz się na bezpłatną sesję doradczą.

Wyeliminuj niepotrzebną pracę, popraw komunikację i doprecyzuj Twoje oczekiwania wobec pracowników.

Zobacz w jaki sposób stworzymy dla Twojej firmy proste, czytelne i praktyczne standardy oraz pulpit menadżera

Etap 1 – Wstępna analiza procesów

Efekt prac:
  • Sprawdzimy jakie wartościowe informacje, których obecnie nie posiadasz, możemy uzyskać. Dzięki nim będziesz w stanie łatwiej, szybciej i trafniej podejmować strategiczne oraz bieżące decyzje.
  • Zaproponujemy zmiany w dotychczasowej Twojej praktyce działania, które warto naszym zdaniem wprowadzić, aby uzyskać oczekiwane informacje i zaoszczędzić czas Twoich ludzi. Ustalimy:
      • z których rzeczy zrezygnować, gdyż nie przynoszą wartości dla Twojego Klienta i Twojego biznesu (inaczej mówiąc przedstawimy informację, gdzie można proces uprościć aby zaoszczędzić czas);
      • które działania warto zmodyfikować oraz jakie zmiany w systemie IT należy wdrożyć, aby otrzymywać potrzebne dane.
UWAGA: bardzo pilnujemy tego, aby nakład pracy potrzebny do uzyskania informacji był jak najmniejszy i jak najtańszy. Proponujemy wyłącznie takie zmiany, które pozwolą na szybkie uzyskanie wartościowych danych.
Gdy uzyskamy Twoją akceptację w zakresie założonych zmian przechodzimy do Etapu 2

Etap 2 Przygotowanie wskaźników i zmiany w systemie IT

Efekt prac:
  • Wdrożone zmiany w systemach informatycznych, które pozwalają na zbieranie danych niezbędnych do tego abyś mógł łatwo, szybko i trafnie podejmować strategiczne oraz bieżące decyzje.
  • Przygotowane przez nas, wypracowane wspólnie z pracownikami, schematy postępowania, które ułatwiają wdrożenie zmian.
  • Przeszkoleni i zmotywowani pracownicy, którzy wiedzą, akceptują i chcą pracować według zmodyfikowanego sposobu pracy.
  • Przygotowana koncepcja standardów postępowania. Ustalenie, które czynności, w jakiej formie i na jakim poziomie szczegółowości warto opisać, aby były one faktycznie wykorzystywane przez pracowników i stanowiły dla nich realną pomoc.

Etap 3 Przygotowanie nowych standardów postępowania.

Efekt prac:
Stworzenie czytelnych, przejrzystym i zrozumiałych standardom postępowania przygotowanym w formie inspirujących materiałów szkoleniowych, które zastąpią nudne i niezrozumiałe procedury – oczywiście o ile jakiekolwiek procedury obecnie posiadasz.
UWAGA: Skutkiem ubocznym tego etapu jest skrócenie czasu, jaki Twoi kluczowi pracownicy muszą przeznaczyć na wdrożenia nowego pracownika, nawet o kilka tygodniu!

Etap 4 Utworzenie Pulpitu Menadżerskiego.

Efekt prac:
Klikasz i masz. Bez wysiłku, bez proszenia się informatyków, bez tracenia czasu na tworzenie skomplikowanych algorytmów i zapytań. Potrzebujesz dowiedzieć się:
  • ile musisz złożyć ofert aby sprzedać jedną usługę?- jak zmieniła się struktura sprzedaży w ostatnich latach wśród Twoich TOP 10 klientów?
  • co z Twoją marżą? – na których projektach zarabiasz odpowiednia, a gdzie cała para idzie w gwizdek?
  • ile kosztuje Cię pozyskanie klienta w różnych kanałach dystrybucji?
  • jaka jest przyczyna sukcesu Twoich najlepszych handlowców i jak możesz pomóc tym słabszym doszlifować do najlepszych?
A może masz inne pytania? Na wszystko te, które zadaliśmy sobie na etapie przygotowania wskaźników będziesz w stanie uzyskać błyskawiczną odpowiedź. Gwarantuję Ci, że wiele odpowiedzi będzie dla Ciebie zaskakująca.

Etap 5 Wsparcie przy tworzeniu strategii firmy.

Efekt prac:
Gdy mamy uproszczone i czytelne standardy oraz dane pozwalające na szybką analizę źródła sukcesu i niepowodzeń, to wówczas tworzenie lub modyfikacja strategii firmy jest już samą przyjemnością.
Na tym etapie pomożemy Ci w zbudowaniu strategi firmy w perspektywie 3 lat. Będziemy aktywnie prowadzić warsztat doradztwa strategicznego dzieląc się naszą wiedzą i doświadczeniem z tego zakresu i wykorzystując istniejące narzędza do weryfikacji Twoich wizjonerskich pomysłów.
Na zakończeniu usługi spiszemy Twoją strategię, w której poza wypracowanymi celami znajdą się terminy i zasady regularnych przeglądów osiąganych wyników. Przy działającym pulpicie manadżerskim będziesz mógł zawsze w łatwy sposób uzupełnić Twoje świetne wyczucie biznesowe faktami i twardymi danymi.

Jesteśmy pewni jakości naszych usług, dlatego możemy oferować 100% gwarancję satysfakcji. Rozpoczęcie każdego etapu poprzedzone jest rozliczeniem poprzedniego. Jeżeli nie będziesz usatysfakcjonowany tym co otrzymałeś, po prostu nam nie zapłacisz za dany etap, a my zwrócimy Ci zaliczkę i zakończymy współpracę.


Już wkrótce będziesz się zastanawiać, jak ja mogłem nie posiadać pulpitu menadżera oraz czytelnych standardów pracy i realizacji zadań …

Logiczny, przejrzysty i zrozumiały przez pracowników standard postępowania pozwala unikać nieporozumień i świetnie wpływa na atmosferę oraz wyniki Twojego zespołu, a szybko aktualizowane dane na temat najważniejszych elementów Twojego biznesu sprawiają, że ze spokojem możesz rozwijać swój biznes.

UWAGA: jeżeli myślisz, że to nie jest odpowiedni moment, bo czasy stały się niepewne, to w jednym masz rację. Czasy faktycznie stały się niepewny i właśnie dlatego jeszcze ważniejsze niż wcześniej jest posiadanie szybkiego dostępu do danych oraz czytelnych standardów postępowania. Dzięki temu będziesz w stanie zdecydowanie szybciej wrócić na ścieżkę stabilnego wzrostu oraz odbudować swój zyskowny biznes.

Obecny moment jest na to najlepszym z możliwych z dwóch powodów:

działalność bieżąca jest wstrzymana albo mocno ograniczona, więc możesz wykorzystać ten czas na zbudowanie tego na co nie masz czasu, gdy sprawy pilne wypierają te ważne;
możemy dla Ciebie w tak zwanym międzyczasie przygotować wniosek o dofinansowanie usług z UE, dzięki czemu uzyskasz do 80% kwoty usługi (dotyczy firm z województwa śląskiego).

Jeśli jesteś przedsiębiorcą z sektora MŚP skorzystaj również z 80% dofinansowania do realizacji naszych usług!

Zarówno audyt wstępny, jak i wniosek o dofinansowanie przygotujemy korzystając z rozwiązań online, tak aby nie narażać nikogo na niebezpieczeństwo.

Dzisiaj dużo bardziej niż w spokojnych czasach potrzebujesz wsparcia doświadczonych menadżerów, z których składa się nasz zespół.


Zamów bezpłatne doradztwo:





Do wysłania formularza potrzebne jest wyrażenie zgody:


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym przez Przemyk Sp. z o. o. sp. k. 43-100 Tychy al. Piłsudskiego 12 NIP: 6462951394 REGON: 366642031 KRS: 0000773999 (Administratora danych osobowych) w celu kontaktu w związku z przesłanym za pośrednictwem formularza kontaktowego zgłoszeniem. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym pełna treść obowiązku informacyjnego znajduje się w zakładce RODO.

Zapraszam do kontaktu,
Sławomir Szczepaniak
Prezes Zarządu

telefon: 604 283 235

e-mail: s.szczepaniak@przemyk.pl


Zapraszam do kontaktu,
Sławomir Szczepaniak
Prezes Zarządu

telefon: 604 283 235

e-mail: s.szczepaniak@przemyk.pl

Zamów bezpłatne doradztwo:





Do wysłania formularza potrzebne jest wyrażenie zgody:


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym przez Przemyk Sp. z o. o. sp. k. 43-100 Tychy al. Piłsudskiego 12 NIP: 6462951394 REGON: 366642031 KRS: 0000773999 (Administratora danych osobowych) w celu kontaktu w związku z przesłanym za pośrednictwem formularza kontaktowego zgłoszeniem. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym pełna treść obowiązku informacyjnego znajduje się w zakładce RODO.


Zaufali nam