Zwycięska strategia
Odbierasz kolejny „pilny” telefon. Gdy tylko kończysz rozmowę, pośpiesznie udajesz się na spotkanie z partnerem biznesowym. Niespodziewanie, na spotkaniu pojawia się temat, który w ogóle nie był zaplanowany, a który może mieć duży wpływ na Twój biznes… A jednak nie. Po trzech godzinach rozmowy dostrzegasz, że pomysł jest kompletnie abstrakcyjny. Lepiej by było, gdybyś zakończył ten temat od razu, gdy tylko się pojawił. Pozostałej części dnia w ogóle nie pamiętasz, wiesz tylko, że dużo się działo. Złościsz się, że po raz kolejny sprawy bieżące uniemożliwiły Ci popracować nad tym, co powinieneś już dawno zrobić. Plan dalszego rozwoju firmy nadal jest tylko w Twojej głowie i ulega ciągłym zmianom. Dokładnie w tym czasie, gdy Ty biegasz za sprawami pilnymi, lekceważąc sprawy ważne, Twoja konkurencja przygotowuje misterny atak – chcą zabrać Twoich klientów, Twoje przychody, Twoje zyski, Twoje pieniądze.
Jeszcze nie jest za późno – jeszcze możesz wygrać i rozwinąć firmę.
Szkolenie skierowane jest do właścicieli firm, członków zarządu oraz pracowników uczestniczących w tworzeniu strategii firmy. Kładzie nacisk na rozwój kompetencji menadżerskich z zakresu umiejętności myślenia strategicznego i podejmowania działań potrzebnych do skutecznego wdrożenia zwycięskiej strategii.
Dzięki szkoleniu dowiesz się jak:
- stworzyć strategię, która będzie dostosowana do potrzeb, oczekiwań i możliwości firmy,
- przełożyć strategię na konkretne plany operacyjne, które pozwolą osiągnąć założone cele,
- komunikować strategię, tak aby zaangażować w jej realizację wszystkich pracowników firmy,
- sprawić, że działania wynikające ze strategii staną się częścią naszej codziennej pracy przynoszącej firmie realne korzyści.
Plan szkolenia
1. Podstawy zarządzania strategicznego:
- Przyczyny tworzenia strategii.
- Misja i wizja firmy – zbędny kaprys czy niezbędny element strategii?
2. Dostosowanie strategii do kultury organizacyjnej firmy:
- Obiektywna ocena jakości zarządzania strategicznego.
- Budowanie kultury uczenia się i innowacji w firmie.
3. Strategia jako projekt:
- Pożądany skład zespołu formującego strategię.
- Cele i zadania poszczególnych członków zespołu.
- Rola konsultantów zewnętrznych.
4. Ocena obecnej strategii:
- Segmentacja klientów.
- Podstawowa przewaga konkurencyjna.
- Produkty i rynek.
5. Metody oceny pozycji strategicznej:
- Stworzenie profilu konkurencyjnego.
- Analiza SWOT.
- Analiza “pięciu sił” M.E. Portera.
6. Podjęcie strategicznych wyborów:
- Obszary, w których można uzyskać przewagę konkurencyjną oraz ocena trwałości przewagi.
- Wybór produktów i klientów.
- Określenie alternatywnych sposobów rozwoju.
7. Tworzenie strategicznych planów operacyjnych:
- Zasady przekładania strategii na plany operacyjne.
- Ustalenie priorytetów, wybór osób odpowiedzialnych oraz określenie sposobów i terminów monitorowania realizacji poszczególnych zadań.
8. Mierniki realizacji strategii:
- Korzyści z wdrożenia Zrównoważonej Karta Wyników (BSC).